Movie News | Avancronica serialului Poarta roșie
Înapoi la blog

08.12.2022 Recomandări TV

Avancronica Movie News

Scris de Claudiu Petrescu

"The Red Door - cred cu siguranță că vă va prinde și veți descoperi o poveste interesantă, plasată între două lumi cu elemente detective, de mister și suspans."

Din 12 decembrie se difuzează în premieră exclusivă la Focus Sat TV și în Aplicația Focus Sat serialul Poarta roșie (La Porta Rossa, The Red Door), primele două sezoane urmând să se transmită luni și joi, de la 21:30, câte două episoade, iar în serial vom intra în pielea comisarului Cagliostro care trebuie să cerceteze o crimă incredibilă, în cariera sa de zece ani nemaiîntâlnind așa ceva pentru că… victima este chiar el!

Producție și distribuție

Produs de studioul italian independent VELAFILM SRL, care are în portofoliu comedia de succes transmisă la Rai 2, “L’Ispettore Coliandro”, La Porta Rossa (The Red Door) a intrat în producție în 2016 fiind difuzată pe postul Rai în primăvara lui 2017. Producători sunt Maurizio Tini – cu un dosar de filme premiate precum My Generation, Life Blood (2000), Domenica și The Miracle și Tommaso Dazzi (Barnabo delle montagne, Ama il tuo nemico 1 și 2). De regie s-a ocupat Carmine Elia (Don Matteo, Nati Ieri, Ho sposato uno sbirro 1, Terapia d‘urgenza, Occhio a quei due, La nuova squadra), iar în distribuție îi avem pe Lino Guanciale în rolul comisarului Leonardo Cagliostro, Gabriella Pession e Anna Mayer, Valentina Romani o intepretează pe Vanessa Rosic, Antonio Gerardi în rolul lui Stefano Rambelli, Ettore Bassi este Antonio Piras, Elena Radonicich în rolul lui Stella Mariani, din distribuție făcând parte și Gaetano Bruno (Diego Paoletto), Fausto Maria Sciarappa (Valerio Lorenzi), Pierpaolo Spollon (Filip Vesna), Raniero Monaco Di Lapio (Raffaele Gherardi), Cecilia Dazzi (Eleonora Pavesi) și Andrea Bosca (Jonas).

Antonio Gerardi (Rambelli)
Antonio Gerardi (Rambelli)
Elena Radonicich (Stella)
Elena Radonicich (Stella)
Gabriella Pession (Anna)
Gabriella Pession (Anna)
Lino Guanciale (Cagliostro)
Lino Guanciale (Cagliostro)

Lino Guanciale (Cagliostro) și Andrea Bosca (Jonas)
Valentina Romani (Vanessa)
Valentina Romani (Vanessa)

Pe Lino Guanciale îl știm din To Rome with Love și Il Commissario Ricciardi, pe Gabriella Pession din Crossing Lines și seria de comedie Wilfred în care joacă alături de Elijah Wood (the Lord of the Rings), iar pe Pierpaolo Spollon din L’allieva, Un passo dal cielo și Grand Hotel. Valentina Romani a jucat în Ivan Cotroneo’s Un bacio – film cu care a fost premiată cu Guglielmo Biraghi Award din partea Italian National Syndicate of Film Journalists, iar Antonio Gerardi poate fi văzut în Romanzo Criminale și1992 – cu care și-a cresut popularitatea în Italia. Filmările au avut loc în Italia în orașele Trieste și Friuli-Venezia Giulia.

Poarta roșie

Poarta Roșie (La Porta Rosa)

După cum am deschis și articolul, Poarta roșie (La Porta Rossa, The Red Door), este un serial polițist care-l are în rol principal pe comisarul Cagliostro primul sezon deschizându-se cu un caz neașteptat, supranatural – uciderea sa. El trebuie să-l prindă pe ucigaș alături de o clarvăzătoare Vanessa. Este o serie în care Cagliostro este prins, oarecum, între două lumi și trebuie nu numai să rezolve un caz, în funcția sa de comisar, dar să se și salveze pe el și soția sa, Anna.

Mulțumită Focus Sat TV am primit acces anticipat la primele 3 episoade din primul sezon, care pregătesc terenul pentru primele două sezoane și vă spunem și vouă despre ce e vorba, ocolind pe cât posibil, așa-temutele spoilere.

De multe ori episoadele de seriale, mai ales cel pilot, încep cu secvențe tari și dând tot ce se poate pentru a atrage și câștiga telelespectatorii dar… nu și în cazul Poartei Roșii unde suntem întâmpinați direct de generic și personal mi se pare o idee bună pentru că este un montaj foarte mișto pe care rulează melodia lui Stefano Lentini & Charlie Winston – It’s Not Impossible care pur și simplu îți intră pe sub piele și vrei să o tot asculți. Aici aveți varianta întreagă:

Imediat după generic poliția se adună la locul unei crime unde comisarul Cagliostro face o descoperire absolut incredibilă – el este una dintre cele două victime de la fața locului. Ceasurile se dau înapoi cu 12 ore și aflăm cum s-a ajuns la ce s-a întâmplat acolo. La secția de poliție îi cunoaștem pe cei care se ocupă de un caz care se învârte în jurul unui drog denumit Red Ghost (pe scurt Red) și aflăm despre unul dintre cele mai importante personaje, Mexican, care are de-a face cu acesta.

După momentul crimei, Cagliostro vede o ușă de unde străbate lumina, dar până să intre acolo are niște viziuni din care reiese că soția lui Anna va fi în pericol. Pe parcursul episodului pilot aflăm mai multe despre Cagliostro – despre familia lui, Anna, felul său de-a fi și colegii săi (Paoletto, Lorenzi, Rambelli, Piras, Mariani), precum și implicația lui în acest caz, dar și dorința lui arzătoare de a-l prinde odată pentru totdeauna pe Mexican.

Camera se va muta pe un nou personaj – Vanessa, o studentă care are o relație cu un tip faimos, Raffaele Gherardi și descoperim că are o fire un pic diferită față de alți studenți de vârsta ei.

În finalul episodului auzim ce gândește Cagliostro și din greșeală el dă peste Vanessa care… îl poate vedea!

Poarta roșie Poarta roșie

După așa o încheiere interesantă a episodului pilot nu ai cum să nu fii curios ce se întâmplă în următorul episod, iar în acesta Cagliostro încearcă să o facă pe Vanessa să creadă că el este în neființă.

Acasă la Anna, familia vine să o suțină, iar colegii lui Cagliosto o vizitează și ei și-i aduc acesteia un obiect care va ridica multe semne de întrebare în ce privește relația lor.

Pasaje din trecut dintre Anna și Cagliostro ne sunt dezvăluite, iar Vanessa se convinge într-un sfârșit că Cagliostro nu o păcălește și încearcă, ezitant, să-l ajute, dar și ea are problemele ei în relația cu Raffaele.

Poarta roșie Poarta roșie

În cel de-al treilea episod are loc slujba de la biserică și înmormântarea lui Cagliostro – loc unde va apărea alt personaj cu care va putea să intre în contact. În paralel, colegii investighează mai departe crima și ies la iveală piste noi care duc și către secția lor de poliție, încrederea colegilor lui Cagliostro fiind pusă la îndoială. Problema drogurilor Red persistă încă și cu Mexican scos din schemă investigația trebuie să continue.

Ca să creștem și mai mult elementul de mister, Anna găsește printre bunurile care îi aparțin lui Cagliostro niște chei ale unui apartament…

Poarta roșie Poarta roșie

M-am gândit care e legătura dintre titlului seriei și ce se întâmplă și mi se pare că răspunsul este legat de acea ușă dintre lumi și drogul Red. Am fost surprins pe parcursul celor trei episoade văzute de câteva piese care fac parte din coloana sonoră, interpretate de Stefano Lentini & Charlie Winston, care au un timbru foarte interesant și o orchestarație misterioasă și melodioasă în același timp – foarte plăcute oricum și, cel puțin în primele episoade, am observat că se repetă melodia The Worlds Are Open, de pe OST – o piesă excelentă, tristă, apăsătoare – perfectă pentru situația din poveste. Răsturnările de situație sunt acompaniate de piesele din OST aranjate pe măsura acțiunii, ceea ce aduce încă un plus de atmosferă seriei.

Mâna lui Carmine Elia de pe cameră nu este una tipică serialelor polițiste, mișcate, grăbite, agitate, ci una care preferă cadrele fixe, intense și am observat și acele panorame superbe  cu orașul portuar unde se petrece acțiunea, Trieste/Friuli-Venezia Giulia. O atmosferă gri cu vreme ploioasă, mohorâtă se potrivește perfect cu subiectul filmului, iar cadrele cu Cagliostro pierdut, singur, apăsat de acele gânduri macabre din viitor, sunt superb redate.

Din punct de vedere scenaristic nu există o complexitate prea mare, elementele detective fiind totuși pe primul plan, partea cu suprarealismul fiind scoasă în evidență mai puțin. Povestea este însă interesantă, premisa celor două lumi paralele între care se află prins Cagliostro spiritual și Vanessa fizic, este una ademenitoare.

Jocul actorilor este ireproșabil, Anna având greutatea interpretării unei văduve, iar Vanessa cea a unui medium începător. Cagliostro este jucat, de asemenea, bine și are o personalitate ușor impunătoare, cu o încăpățânare care dă profunzime personajului.

Una peste alta, cred că merită să vizionați The Red Door,cred cu siguranță că vă va prinde și veți descoperi o poveste, după cum ziceam, interesantă, plasată între două lumi cu elemente detective, de mister și suspans.

Poarta roșie (La Porta Rossa, The Red Door) din 12 decembrie se difuzează în premieră exclusivă la Focus Sat TV, primele două sezoane urmând să se transmită luni și joi, de la 21:30, câte două episoade.  În Aplicația Focus Sat puteți urmări această serie polițistă de oriunde v-ați afla în UE!