Generații întregi au crescut cu MTV
Acum este timpul să spunem adio
Paramount Global a anunțat că închide mai multe canale MTV dedicate exclusiv muzicii, marcând o schimbare istorică în televiziunea muzicală. Întreruperea este programată pentru 31 decembrie 2025 și va afecta canale emblematice precum MTV 00s, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV și MTV Hits. S-a început din Marea Britanie și Irlanda, urmând ca semnalul să fie oprit și în Franța, Germania, Austria, Polonia, Ungaria, Australia și Brazilia. Posturile TV vor dispărea în toată lumea, inclusiv în România.
Începutul unei revoluții
Când MTV a început să emită pe 1 august 1981 în New York, primul videoclip difuzat a fost „Video Killed the Radio Star”, semnat de trupa The Buggles. Canalul fusese creat pentru a răspunde dorinței tinerilor de a avea acces permanent la muzică video, iar odată cu acest moment a fost introdus și conceptul de VJ (video jockey). Televiziunea urma să schimbe pentru totdeauna felul în care ascultăm și vedem muzica. De-a lungul anilor, canalul a oferit momente legendare, de la premiera videoclipului „Thriller” al lui Michael Jackson până la intervenția lui David Bowie care cerea mai multă vizibilitate pentru artiștii afro-americani live pe MTV News, la lansarea reality show-ului revoluționar “The Real World” de la începutul anilor ’90, la apariția celebrei trupe Nirvana și a grunge-ului în mainstream cu „Smells Like Teen Spirit”, sau la celebrul conflict dintre Courtney Love și Madonna.
MTV a ajuns în Europa în 1987, iar emisiuni precum MTV Unplugged au devenit adevărate instituții. Canalele MTV au transformat videoclipurile promoționale în artă, au lansat cariere, au trecut granițe culturale și au definit generații întregi.
Sfărșitul unei ere
Patru decenii mai târziu, cercul se închide. De data aceasta digitalul a învins televiziunea. Închiderea canalelor MTV vine în contextul unor măsuri agresive de reducere a costurilor, dar și ca răspuns la schimbarea dramatică a modului în care publicul consumă muzică și conținut video. Platformele de streaming și rețelele sociale au devenit competitori redutabili pentru canalele TV tradiționale.
Pentru milioane de telespectatori din întreaga lume, MTV nu a fost doar un canal TV – a fost un simbol al libertății, al creativității și al culturii pop. A fost locul unde au fost descoperiți artiștii care ne-au marcat adolescența, unde am învățat primele versuri ale hiturilor care au devenit coloana sonoră a vieții noastre. MTV a fost mai mult decât muzică – a fost o stare de spirit.
Astăzi, vestea că MTV își închide canalele marchează sfârșitul unei epoci. Într-o lume dominată de streaming și algoritmi, dincolo de nostalgia dispariției acestui brand emblematic, rămâne amintirea unei generații care a crescut cu „I want my MTV” și cu videoclipuri care au redefinit cultura vizuală.
Pentru cei care au trăit anii de aur ai MTV, această închidere nu este doar o știre – este un moment emoționant. Este ca și cum s-ar stinge un bec într-o cameră plină de amintiri. Dar, chiar dacă ecranul se întunecă, cultura creată de MTV rămâne. MTV a schimbat regulile jocului, a lansat cariere legendare și a creat un limbaj universal al muzicii.
Închiderea MTV nu înseamnă sfârșitul muzicii, ci doar sfârșitul unei forme de a o trăi. Și, poate, ne reamintește că fiecare generație își are propriul MTV – doar că astăzi, playlist-ul este în buzunarul nostru.
În România, de la 31 decemrbie 2025 vor ieși din grila Focus Sat următoarele canale deținute de Paramount Global: MTV 00s, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV, MTV Hits, TeenNick și Comedy Central HU.


